<3

håll i er nu.. för nu har jag funderat. jag, charlotta loman. har tänkt! helvete vad jag har funderat. nej, men seriöst...

jag har tänkt litegranna på det här med homosexualtitet och kärlek. hur det präglas liksom. är man bög, så tycker de flesta att det är äckligt. jag förstår mig inte på det här med att vara homofob. varför liksom? eller som bata, skulle aldrig ta på sig en rosa tröja, för det är bögigt. men skärp dig. det visar väl bara att man är säker på sin manlighet.. (nu skulle jag aldrig be honom att ta på sig en rosa tröja..) men, som ett exempel. varför ska man ha fobi för nån som råkar attraheras av samma kön som du är. bara för att han är bög, kommer han inte stöta på dig, eller alla andra killar. det är precis som när man är hetero, jag stöter inte på alla killar jag ser, för tro det eller ej, jag attraheras inte av alla. det gör inte bögar, eller flator heller.

eller de som är lesbiska.. skulle jag vara lesbisk. skulle jag dras till kvinnan, som en sexig, kvinnlig kvinna. inte någon som ser ut som en man. jag förstår inte, är man lesbisk, så dras man ju till det kvinnliga könet, varför dras man då till en kvinna som ser ut som en kille? jag skulle dras till megan fox tjejer.. (mmmm) eller bögar, varför ska de vara så kvinnliga om de dras till det manliga könet? jag blir alldeles förvirrad och förstår ingenting.

fast å andra sidan, så ser man väl på för mycket film. dom flesta bögarna är ju inte som på film, ni vet.. jättedramatiska och överdrivna. men tajta små tröjor och tajta jeans. men, de verkar ju så roliga och, har på nått sätt, ställt fast.. att det är såhär den stereotypiska bögen ser ut.

men sen får man tänka till lite. okej, det första man ser på en människa.. är utseendet, det går inte att sticka under stol med, men det är ju inte utseendet du ska leva med, det är ju dess personlighet. är hellre tillsammans med en ful jävla ankunge, men som har en svan till personlighet, än tvärtom. personligheten är såå viktig tycker jag.

oavsett homo, hetero, bi.. och alla olika sexualiteter det finns.. så bör man inte lägga sig i andras privata saker. okej, tyck att det är äckligt att vara bög då, men man behöver inte visa det, för det är inte du som ska vara tillsammans med en annan kille, det är inte du som ska vara kär i den, och alla ser andra människor på olika sätt. jag kan tycka att en kille är skitsnygg, medans du tyckte att han såg ut som skit.


men att vara kär, det är ett tillstånd, ett sinnestillstånd. man kan alltså inte bestämma, eller rå för vem man blir kär i. så är det bara. så oavsett om man blir kär i en kort, en lång, en tjej, en kille, en tjock, en mörk, en vit, en muslim, en kristen... så är man kär i denne av någon anledning. så jag tycker att alla ska sluta kommentera vilka som är kär i varandra och varför. kärleken är fin, så låt folk vara kär i vilka dom vill. det är ju så härligt att få vara kär.

jag är tillsammans med en kille, som är ganska mycket kortare än mig. och jag kan erkänna att jag tycker att det är jobbigt, men endast för att jag är rädd vad andra ska säga. varför ens bry sig om andra? eller hur? men folk säger, han är så kort, och när jag ser en tjej som är längre än killen tänker jag automatiskt storasyster-lillebror. men lägg av bara. kommentera inte ens. ni vet inte varför jag är kär i honom, ni vet inte vad vi har, och det är inte ni som ska vara tillsammans med honom, utan jag. jag skulle aldrig få för mig att kommentera någon annans val av kärlek. och man blir ju såklart ledsen när man hör sånt. så, min poäng med allt detta är ju, att sluta lägga sig i andras kärleksliv.. låt folk vara kär i vem dom vill. och låt dom vara lyckliga som det är!

hur kan du vara tillsammans med en mörkhyad? hur kan du vara tillsammans med en muslim? hur kan du vara tillsammans med en kille som är kortare än dig? hur kan du vara tillsammans med en sån tjock tjej? varför är du tillsammans med en kille som är så mycket äldre än dig? vad ser du i honom? vad ser du i henne?

fördomarna bara flödar.

att beskriva kärlek är nästan omöjligt, för känslan och upplevelsen skiftar från person till person. ALLA GILLAR OLIKA!

glad alla hjärtans dag! :) <3


"när kärleken inte är galenskap, är den inte kärlek"









Kommentarer
Postat av: Pallan

Vad duktig du är att skriva Lotta, många kloka ord i detta inlägg!

2011-02-14 @ 12:36:50
URL: http://pawolajn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0