hata att älska, älska att hata

jag hatar när man åker i en rulltrappa, och det är folk framför, också stannar de precis där man ska "kliva av" för att se sig omkring lite. men lägg av förfan, jag är bakom och vill helst kunna gå. stanna inte här? hur dum får man vara? jag blir så arg när folk gör så att jag har lust att skrika och meja ner dom.. eller när man går på stan, och folk strosar omkring, i SLOW MOTION, och dom tar upp heeeeela gången där man går, också har man bråttom, och dom flyttar inte på sig. gaaaH! jag hatar folk som kör typ 40 på 70-väg. jag har lust att skriva lappar och ha i bilen, köra om och sätta upp lappen i fönstret där bak.. där ska det stå.. "det är 70 här din idiot.. gasa!!!" jag hatar när folk står i rödljus och inte fattar att det är grönt. så jävla ouppmärksamma bilförare.
jag ogillar dessutom att köra om, speciellt på vintern, när det är spårigt. så om alla körde 110 på motorvägen, så skulle man slippa köra om, så snälla sluta kör 80!!!! sånt här skulle jag kunna gå och irritera mig över tills jag dör.
jag hatar folk som tar bilder på sig själv... och ska försöka se lite snygg ut. det bara gååår inte. ni kanske har märkt att jag på VARENDA bild gör en puss mun, eller nån grimas. jag kan inte vara seriös på bild. det har väl med självförtroendet att göra. men det känns ju sååå fruktansvärt lame, att stå för sig själv och ta bilder på sig själv. varför? och ännu värre, är väl att lägga ut bilderna och sen kommentera vad som är såå himla snyggt på en. "älskar mina läppar, as snygga, älskar mina ögon, mitt hår..." blablablabla. sluta bara!
jag hatar vintern, varför existerar ens denna årstid? jag är född i helt fel land. kallt, jävligt och bara onödigt och meningslöst. man kan inte göra nånting på vintern, förutom att supa sig full (och till och med det är jobbigt..) eller åka bräda. och efter tre veckor är man nöjd. så, mitt förslag till moderjord är att låta vintern vara i ca 3 veckor, och sen blir det sommar. man är så mycket gladare på sommaren, det är varmt, man får i sig d-vitamin från solen, man kan göra mer saker. bara grejen att gå och sätta sig i en park och knäcka en bärs. skönt å göra det på vintern. nej! jag hatar att man måste ha så mycket kläder på sig, eller att man måste använda handskar/vantar. jag kan inte använda det, jag tappar bort dom och det är bara jobbigt, som nyss när jag tankade, hade jag inga vantar, och det resulterade i att mina händer va så kall att jag inte kände när jag klämde fingret på nå jävla vänster i tank-slangen. helvete vad ont det gjorde sen. jag hatar droger. hatar hatar hatar! det finns sååå mycket mer jag hatar, och jag kan hålla på tills jag dör. men energin räcker inte till.

jag älskar sommaren, jag älskar bashkim han gör mig lycklig och får mig att skratta, och gråta. han är min bästa vän. jag älskar mina föräldrar.. sååå mycket. med tanke på att jag är det enda barnet sedan en massa år så har jag fått mycket, way to mycket kanske. jag är bortskämd, och det är väl på gott och ont, men jag vet att mamma och pappa har gjort såå mycket för mig, och jag kommer aldrig kunna återgälda med materiella ting, men med min kärlek perhaps! jag älskar min syster.
jag älskar amanda och frida! bättre vänner kan man inte ha. trots fridas avstånd (då hon bor i chile) vet jag att hon finns där för mig dygnet runt, och att hon skulle sätta sig på första bästa plan om så behövdes. jag vet att jag kan ringa amanda oavsett tid på dygnet, även om jag bara vill prata. jag vet att hon ställer upp i ur och skur... och att hon skulle göra vad som helst för min skull. dom berättar vad jag gör fel, men framförallt berättar dom för mig vad jag gör rätt, vad jag är bra på, och allt jag behöver höra. mer än så behöver man inte av sina vänner. riktiga vänner är de som stannar kvar, även när de har upptäckt dina brister. jag älskar alla i min familj. jag älskar barn, åååh vad jag älskar barn! en dag ska jag skaffa en massa barn. jag älskar äldre människor, jag älskar människor med speciella behov, down syndrom som exempel.. såå fina och roliga människor, oförargliga och charmiga. jag älskar att vara omgiven av mina nära och kära, jag älskar att ibland få vara ensam.

det känns som att jag hatar mer än jag älskar. å andra sidan så är det lättare att hata än att älska. starka ord det där. hata, älska. jag ska börja älska mer, hata mindre. det tar mer energi att hata någon, än att älska någon. jag älskar, att jag har någon att älska.



jag älskar mig själv på den här bilden. sååå snygga läppar, och håret är totally fab, och ögonen lyser som diamanter.. ööööh?!

det går bra för B på jobbet! :)


aj aj! det gör ondare än vad det ser ut. men jag är alldeles blodig vid nagelbanden. jävla vinter.



pussmun och grimas på samma gång. great!





fina fina vänner! <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0